Vemdalen <3

22.04.2018

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här men då blir det istället ett långt inlägg om min vecka och vad som hände i vemdalen :)


Okej så nu har jag kommit hem från Vemdalen, ligger hemma o chillar oså men jag tänkte bara berätta att jag var borta pga att jag inte riktigt har hunnit blogga för att jag helt enkelt har tränat mycket och sedan var jag i vemdalen


I början på veckan gjorde jag inte så mycket, jag var med josef och så tränade jag, på onsdag kvällen åkte jag till morfar för att slippa åka i en liten helt fullpackad bil, nackdelen var ju då att jag behövde gå upp 04:30...


Torsdag


Jag kom fram till vemdalen vid 13 tiden, då förberedde vi mest allt. Sedan kom Mamma, Joona (Bonuspappa), Colin (lillebror som jag bråkar hela tiden med) och Tilda (Min bonus syster, vi kommer väldigt bra överens) vi gjorde inte så mycket den kvällen vi spelade kort ocrh åt chips och godis oså.

Fredag


Vi gick upp och åt frukost och drog genast iväg för att hyra skidutrustning, påvägen dit skämtade vi om att vi var Sunes familj i Sune-böckerna (Om ni inte redan har läst dem så rekomenderar jag att ni gör det ) och tro mig, när vi kom fram kändes det verkligen så...
Det var cok jobbigt att pröva alltiing särskillt pjäx-fan som inte gick att få på sig men till slut lyckades jag, tackar fortfarande gud för det. Sen kom min extra-ordinära mamma på att hon hade glömmt fittpengarna i stugan, som tur vad så swishade Gunnel (min morfars fru) så vi kunde hyra grejerna, sedan åkte vi till backen, Mamma och Tilda hadeju aldrig åkt förrut så dem var tvugna att öva, det tog pisslång tid så jag tog liften upp och åkte nåon random röd backe så länge för att värma upp. Sedan kommer jag tillbaka. Vi tog soff-liften upp. Jag skulle då åka brevid Mamma upp i liften bra som hon är så åker hon in i mig, får panik och skäller ut mig fast det  var hon som hade gjort fel...
Vi kommer upp åker en grön backe ner och hamnar på andra sidan fjället. Men fan va låg tid det tog behövde fan vänta varannan jävla minut kändes det som.
Iaf när vi väl kommer ner får vi reda på att det är strömavbrott i hela vemdalen så vi får sitta inne på sibylla i 2 timmar. Till slut får vi stjuss till bilen med snöskoter. När vi väl e pvg tbaka till stugan får vi reda på att strömavbrottet är slut så vi åker tillbaka igen. Sedan, för en gångs skull så flyter allt på bra och vi åker skidor tills liftarna stängde. Då åkte vi tillbaka till stugamn.

Väl i stugan så äter vi korv och chillar, jag och tilda kollar på skräckfilm och äter godis och ba har good times liksom.

Lördag


Under lördagen så hände inte överdrivet mycket, vi åkte skidor, vi kom tillbaka till stugan o chilla osv så de blev som det blev heheh

Idag...


...har det inte hänt så mycket, vi åkte hem från vemdalen och nue jag hemma :)

Hoppas ni alla har haft det bra så syns vi igen på Tisdag eller torsdag :)


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång